Hälsoeffekter jordgubbar
Leafs Leafs

C-vitaminernas drottning!

Jordgubbar är rika på folsyra, som är nödvändig för tillväxten och kroppens korrekt funktion samt för produktion av vita och röda blodkroppar. Jordgubbar innehåller också massor av C-vitaminer, som kan bidra till att stärka kroppens naturliga försvar (bra för ditt hår, din hud och självklart användbart om du är förkyld).

Fördelar med bär

Portionsstorlek: 1 kopp / 144 gram
Kalorier: 50
Proteiner: 1 gr.
Fett: 0
Fiber: 2 gr.

C-vitamin: 160 % av det dagliga värdet

Hanteras varsamt

Ömtåliga bär förtjänar att behandlas försiktigt, så här är några tips för att behålla våra härliga bär i toppskick:

  • förvara våra bär svalt vid 2° C - 4° C, så smakar de allra bäst
  • kyl alla våra bär i originalförpackningen
  • förvaras på torr plats
  • skölj inte bären förrän du är klar att servera dem
strawberry nutrition
strawberry benefits
Yummy recipies
Recept med bär

Vi skulle hellre prata om bär än kakor men de kan kombineras perfekt ;)! På vår hemsida använder vi cookies för att göra vår hemsida och annonsering mer relevant för dina intressen. Vänligen läs mer om vår cookiepolicy. Om du godkänner den, innebär det att du har läst och förstått villkoren i cookiepolicyn och godkänner dem.